Eye Tonuri de gri
Invert Mode Culori inversate
Link Linkuri subliniate
Keypad Navigare prin tastatură
Triangle Cursor negru
Triangle Cursor alb
Remove Circle Text mic
Add Circle Text mare
Refresh Resetare
Close Inchide

Consiliul raional Briceni Anunță prelungirea concursului  pentru ocuparea funcției publice de conducere vacantă de Șef al Direcției Învățămînt, Tineret și Sport Briceni

20 august 2024

Consiliul raional Briceni

Anunță prelungirea concursului  pentru ocuparea funcției publice de conducere vacantă

de Șef al Direcției Învățămînt, Tineret și Sport Briceni

 

Informația privind condițiile de desfășurare a concursului este plasată  pe portalul guvernamental al funcțiilor publice (www.cariere.gov.md) Briceni, pagina web www.briceni.md la compartimentul posturi vacante și pe pagina oficială  a Ministerului Educației și Cercetării.

Informația

Cu privire la condițiile de participare la concurs pentru ocuparea

Funcției publice vacante de șef/șefă, Direcția Învățămînt, Tineret și Sport Briceni

Scopul general al funcției:

Asigură promovarea și implimentarea politicii educaționale a statului în domeniul învățămîntului educațional și preuniversitar.

Sarcinile de bază:

 

  1. Aplicarea prevederilor Codului Educațional și actelor normative care reglementează raporturile în domeniul învățămîntului, a ordinelor și instrucțiunilor Ministerului Educației și Cercetării, Consiliului raional, inclusiv realizarea hotărîrilor și măsurilor adoptate de Consiliul Administrativ și Consiliul Consultativ al Direcției Învățămînt, Tineret și Sport.
  2. Acordarea suportului metodologic și practic în domeniul de competență.
  3. Organizarea și conducerea activității Direcției Învățămînt, exercitînd prerogative de putere publică în sistemul de învățămînt din raion.
  4. Dezvoltarea și asigurarea funcționalității bazei didactico-materiale din instituțiile de învățămînt, fundamentarea judicioasă a rețelei de învățămînt, asigurarea condițiilor optime desfășurării procesului de instruire și educație.

 

Condițiile de participare la concurs:

 

  1. Deține cetățenia Republicii Moldova,
  2. Are studii de master sau superioare pre-Bologna;
  3. Are capacitate deplină de exercițiu;
  4. În privința sa nu este instituită o măsură de ocrotire judiciară;
  5. Are experință de cel puțin 5 ani într-o funcție de conducere în sistemul educațional sau cel puțin 5 ani într-o funcție de execuție în cadrul organului local de specialitate;
  6. La data expirării termenului de depunere a dosarelor nu împlinit vîrsta de 63 de ani;
  7. Posedă limba română;
  8. În ultimii 3 ani, nu a fost destituit(ă) dintr-o funcție publică conform art.64 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr.158/2008 sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  9. Lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracțiuni săvîrșite cu intenție;
  10. Nu este privat/ă de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  11. Corespunde criteriului de integritate;
  12. Întrunește cerințele specifice minime pentru ocuparea respectivei funcții stabilite în Clasificatorul unic al funcțiilor publice, aprobat prin Legea nr.155/2011;
  13. Este apt/ă din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată

 

Candidații pentru ocuparea funcției publice de șef al Direcției Învățămînt, Tineret și Sport Briceni pot depune personal, în termen de 20 zile calendaristice, din data publicării anunțului.

Dosarul de concurs va cuprinde următoarele acte obligatorii:

  1. Cererea de participare la concurs, al cărei model este prevăzut în anexa nr.1 al Regulamentului cu privire la organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției publice de conducător al organului local de specialitate în domeniul învățămîntului aprobat prin Ordinul Ministerului Educației și Cercetării nr.109 din 05.02.2024;
  2. Copia actului de identitate;
  3. Copia/copiile actului/actelor de studii;
  4. Copiile actelor ce atestă vechimea în activitate a candidatului;
  5. Curriculum vitae;
  6. Cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere;
  7. Programul de dezvoltare a sistemului educațional din raion, elaborat pentru 4 ani se va expune pe maximum 10 file.

Data  limită pentru depunerea doosarului de concurs pînă la:

11 septembrie  2024, ora 16.00.

Telefon –  0(247) 2 35 02

e-mail – consiliul.raional-briceni@apl.gov.md

Adresa poștală – MD-4701, or. Briceni, str. Independenței 48, Consiliul raional, comisia de concurs

Persoana de contact – specialist principal serviciu juridic – dnul Statnîi Victor

 

Bibliografia concursului:

Domeniul I Managimentul sistemului educațional (strategic și organizațional)

  1. Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
  2. Codul administrativ al Repubicii Moldova nr.116/2018;
  3. Legea nr.148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
  4. Hotărîrea Guvernului nr.1042/2023 cu privire la Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică;
  5. Hotărîrea Guvernului nr.601/2020 cu privire la aprobarea Conceptului Sistemului informațional de managiment în educație;
  6. Cadrul de referință a Curriculumului Național, aprobat prin ordinul ministrului nr.432/2017;
  7. Codul de etică al cadrului didactic, aprobat prin ordinul ministrului nr.861/2015;
  8. Ordinul Ministrului Educației și Cercetării nr.1699/2023 cu privire la eficientizarea procesului de raportare și completare a documentației școlare în învățămîntul general;
  9. Regulamentul-cadru cu privire la funcționarea consiliului de administrație al instituției de învățămînt general, aprobat prin ordinul MEC nr.269/2020;
  10. Orinul MEC nr.1074/2019 cu privire la unele acțiuni de prevenire și combatere a fenomenului plăților informale în sistemul educațional;
  11. Procedura de organizare instituțională și de intervenție a lucrărilor instituțiilor de învățămînt în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul MEC nr.77/2013;
  12. Raportul cu privire la evidența sesizărilor privind cazurile suspecte de abuz, bullying, neglijare, exploatare, trafic, aprobat prin ordinul MEC nr.1168/2022;
  13. Metodologia de apliicare a Procedurii de organizare instituțională și de intervenție a lucrărilor instituțiilor de învățămînt preuniversitar în cazurile de abuz, neglijare, exploatare, trafic al copilului, aprobată prin ordinul MEC nr.858/2013;
  14. Regulamentul privind comunicarea între instituțiile de învățămînt și mass-media în cazurile care se referă la copii, aprobat prin ordinul MEC nr.60/2014;
  15. Ghidul metodologic de guvenanță democratică a școlii în \Republica Moldova, aprobat prin ordinul MEC nr.1643/2023;
  16. Standardele de calitate pentru instituțiile de învățămînt primar și secundar general din perspectiva școlii prietenoase copilului, aprobate prin ordinul MEC nr. 970/2013;
  17. Reglementări și proceduri specifice pentru evaluarea și certificarea elevilor cu cerințe educaționale speciale incluși în instituțiile de învățămînt general obligatoriu, aprobate prin ordinul MEC nr.330/2014;
  18. Instrucțiunea privind procedurile specifice de examinare a elevilor cu cerințe educaționale speciale, aprobată prin ordinul MEC nr.156/2015;
  19. Regulamentul-cadru al Comisiei multidisciplinare intrașcolare din instituția de învățămînt primar, secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul MEC 683/2019;
  20. Metodologia de organizare și funcționare a Centrului de resurse pentru educația incluzivă din instituția de învățămînt preuniversitar, aprobată prin ordinul MEC nr.100/2015;
  21. Instrucțiunea de organizare a învățămîntului la domiciliu, aprobată prin ordinul MEC 98/2015;

Domeniul II: Managimentul curriculumului, organe locale de specialitate în domeniul învățămîntului:

  1. Codul Educației al Republicii Moldova nr. 152/2014;
  2. Legea nr.330/1999 cu privire la cultura fizică și sport;
  3. Regulamentul privind activitățile de susținere a elevilor capabili de performanțe înalte în învățămîntul general, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1002/2023;
  4. Cadrul de referință al Curriculumului Național, aprobat prin ordinul MEC nr.432/2017;
  5. Regulamentul-tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățămînt primar și secundar, ciclul I și II, aprobat prin ordinul MEC nr.235/2016;
  6. Regulamentu privind evaluarea și notarea rezultatelor învățării, promovarea și absolvirea în învățămîntul primar și secundar, aprobat prin ordinul MEC nr.70/2020;
  7. Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățămîntul primar, clasele II-V, aprobată prin ordinul MEC nr.1468/2019;
  8. Regulamentul cu privire la examenul național de bacalaureat, aprobat prin ordinul MEC nr.47/2018;
  9. Regulamentul cu privire la examenele naționale a gimnaziului, aprobat prin ordinul MEC nr.48/2018;
  10. Metodologia de organizare și desfășurare a testării naționale în învățămîntul primar, aprobat prin ordinul MEC nr.1572/2018;
  11. Cadrul de referință al educației timpurii din Republica Moldova, aprobat la Consiliul Național pentru Curriculum,ordinul MEC nr.1592/2018;
  12. Regulamentul-tip al instituției de educație timpurie, aprobat prin ordinul MEC nr.254/2017

Domeniul III: Managimentul resurselor umane

  1. Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
  2. Legea integrității nr.82/2017;
  3. Lege nr.133/2016 privind declararea averii și intereselor personale;
  4. Legea nr.229/2010 privind controlul financiar public intern

Domeniul IV:Managimentul resurselor fiinanciare

  1. Codul educației al Republicii Moldova nr.152/2014;
  2. Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003;
  3. Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  4. Hotărîrea Guvernului nr.868/2014 privind finanțarea în bază de cost standart per elev a instituțiilor de învățămînt primar și secundar general din subordinea autorităților publice locale de nivelul al dolea;
  5. Hotărîrea Guvernului nr.1231/2018 pentru punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;
  6. Hotărîrea Guvernului nr.969/2018 pentru aprobarea Regulamentului privind acordarea compensațiilor bănești anuale personalului de conducere și didactic din instituțiile de învățămînt general public;
  7. Hotărîrea Guvernului nr.234/2005 cu privire la alimentarea elevilor.